Na zdjęciu nauczycielka i uczniowie podczas lekcji z wykorzystaniem monitora multimedialnego przekazanego w ramach projektu „Klimat w szkołach metropolii”.
Przekazany w ramach projektu „Klimat w szkołach metropolii” monitor interaktywny pomaga w nauce. Wiedzą dobrze już o tym uczniowie Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Pelplinie.
Nowe narzędzie wspiera działania nauczyciela w aspekcie wychowawczym i dydaktycznym. Za pomocą tablic interaktywnych nauka staje się bardziej przyjemniejsza. Dzięki różnorodnym programom dzieci wzbogacają swoją wiedzę i utrwalają zdobyte wiadomości. To interesująca forma relaksu i zabawy podczas zajęć edukacyjnych, która bezpośrednio wpływa na wzrost efektów uczenia się.
Praca z monitorem interaktywnym to doskonała okazja do:
- usprawniania koordynacji wzrokowo-ruchowej;
- poprawy koncentracji uwagi;
- usprawniania funkcji wzrokowo-przestrzennych;
- rozwijania motoryki małej i dużej;
- ćwiczenia przetwarzania słuchowego;
- rozwijania funkcji poznawczych;
- pracy nad emocjami i sferą społeczną.
W projekcie “Klimat w szkołach metropolii” bierze udział 40 szkół. Każda ze szkół otrzymała w ubiegłym roku sprzęt multimedialny. Do 12 placówek trafiły laptopy i projektory z ekranami, a do pozostałych 28 monitory interaktywne. Na nowoczesnym sprzęcie uczniowie zdobywać będą wiedzę m.in. zmianie klimatu oraz o działaniach które pozwalają przeciwdziałać jego skutkom.
Projekt jest realizowany w ramach programu Środowisko, Energia i Zmiany Klimatu. Dofinansowanie pochodzi ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego 2014-2021 oraz budżetu państwa. OMGGS realizuje go we współpracy z partnerem merytorycznym Gdańskie Wody oraz z partnerem zagranicznym International Development Norway.
Galeria zdjęć
Na zdjęciu uczniowie podczas lekcji z wykorzystaniem monitora multimedialnego przekazanego w ramach projektu „Klimat w szkołach metropolii”.