Gospodarowanie wodą deszczową to nie “przelewki”, czego przykładem jest fotorelacja z zajęć realizowanych w szkole w Skarszewach.
W ramach zajęć uczniowie obejrzeli film przedstawiający skutki powodzi, m.in. na obszarach miejskich oraz rozmawiali na temat metod zmniejszania skutków powodzi na terenach zurbanizowanych.
Odbyły się także wycieczki z różnymi klasami do pobliskiej zapory i małego zbiornika retencyjnego oraz rozmowy na temat wpływu zapory w Skarszewach na najbliższe środowisko.
Uczniowie brali także udział w wycieczkach w miejsca, gdzie w Skarszewach są tzw. zielone ściany.
Skąd to połączenie? Powody są dwa.
Po pierwsze, zielone ściany są elementem błękitno-zielonej infrastruktury i stanowią jeden ze sposobów na łagodzenie zmian klimatu, a tym samym ograniczania ryzyka występowania ekstremalnych zjawisk pogodowych takich jak np. deszcze nawalne czy intensywne opady, których skutkiem mogą być podtopienia i powodzie.
Drugi powód jest związany z budową zielonej ściany, która powstanie na terenie szkoły w Skarszewach w ramach projektu Klimat w szkołach metropolii. Jest to praktyczne narzędzie edukacyjne oraz inspiracja do tego, aby takie zielone ściany tworzyć w swoich ogrodach i najbliższym otoczeniu.
Jeśli jesteście ciekawi jak w prosty sposób wykonać zieloną ścianę, ogrodzenie lub altanę wykorzystując do tego efektowne rośliny pnące koniecznie zajrzyjcie do krótkiego poradnika Klimat na 5!