Monitor multimedialny pozwala rozwijać umiejętności

Na zdjęciu nauczycielka i uczniowie podczas lekcji z wykorzystaniem monitora multimedialnego przekazanego w ramach projektu „Klimat w szkołach metropolii”. 

Przekazany w ramach projektu „Klimat w szkołach metropolii”  monitor interaktywny pomaga w nauce. Wiedzą dobrze już o tym uczniowie Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Pelplinie.

Nowe narzędzie wspiera działania nauczyciela w aspekcie wychowawczym i dydaktycznym. Za pomocą tablic interaktywnych nauka staje się bardziej przyjemniejsza. Dzięki różnorodnym programom dzieci wzbogacają swoją wiedzę i utrwalają zdobyte wiadomości. To interesująca forma relaksu i zabawy podczas zajęć edukacyjnych, która bezpośrednio wpływa na wzrost efektów uczenia się.

Praca z monitorem interaktywnym to doskonała okazja do:

  • usprawniania koordynacji wzrokowo-ruchowej;
  • poprawy koncentracji uwagi;
  • usprawniania funkcji wzrokowo-przestrzennych;
  • rozwijania motoryki małej i dużej;
  • ćwiczenia przetwarzania słuchowego;
  • rozwijania funkcji poznawczych;
  • pracy nad emocjami i sferą społeczną.

W projekcie “Klimat w szkołach metropolii” bierze udział 40 szkół. Każda ze szkół otrzymała w ubiegłym roku sprzęt multimedialny. Do 12 placówek trafiły laptopy i projektory z ekranami, a do pozostałych 28  monitory interaktywne. Na nowoczesnym sprzęcie uczniowie zdobywać będą wiedzę m.in. zmianie klimatu oraz o działaniach które pozwalają przeciwdziałać jego skutkom.

Projekt jest realizowany w ramach programu Środowisko, Energia i Zmiany Klimatu. Dofinansowanie pochodzi ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego 2014-2021 oraz budżetu państwa. OMGGS realizuje go we współpracy z partnerem merytorycznym Gdańskie Wody oraz z partnerem zagranicznym International Development Norway.

Na zdjęciu uczniowie podczas lekcji z wykorzystaniem monitora multimedialnego przekazanego w ramach projektu „Klimat w szkołach metropolii”.

Skip to content