21 lutego w biurze Metropolii Gdańsk-Gdynia-Sopot spotkali się członkowie komisji konkursowej, by ocenić prace w konkursie “Chrońmy klimat metropolii”. Do rywalizacji zgłosiło się 93 uczniów z 27 metropolitalnych szkół. Przesłali oni 31 ekoinicjatyw.
Jury obradowało w składzie: przewodnicząca – Joanna Paniec, ekspertka projektu, szefowa pracowni Slow Garden Design, Małgorzata Rudnicka z International Development Norway, Katarzyna Świstek z Gdańskich Wód, Maciej Świderski z Młodzieżowego Sejmiku Województwa Pomorskiego, Jowita Kurach z Centrum Informacji i Edukacji Ekologicznej w Gdańsku, Bożena Grabowska z Kuratorium Oświaty, Hanna Kutyła z Młodzieżowego Strajku Klimatycznego oraz Jarosław Maciejewski z Metropolii Gdańsk-Gdynia-Sopot.
Wszystkie prace zostały dokładnie przeanalizowana i omówiona. Sędziowie przyznają, że nie było łatwo wybrać zwycięzców. Każda praca miała swoje zalety i wyróżniała się czymś wyjątkowym.
Jury podkreśla, że wszystkie prace były unikalne i wartościowe, a decyzja o wyborze zwycięzców była bardzo trudna. Zdają sobie sprawę, że wszyscy uczestnicy konkursu poświęcili wiele czasu i wysiłku, aby stworzyć swoje prace, dlatego też każdy z nich zasługuje na uznanie i gratulacje.
O tym, które grupy wygrały nagrodę główną, czyli wyjazd w kwietniu do Trondheim, dowiemy się już 7 marca podczas uroczystego ogłoszenia wyników.
***************
Klimat w szkołach metropolii to największy projekt edukacyjny realizowany na terenie Metropolii Gdańsk-Gdynia-Sopot do końca kwietnia 2024 r. Celem projektu jest podniesienie świadomości uczniów, ich rodziców i mieszkańców metropolii na temat łagodzenia zmian klimatu i przystosowania się do ich skutków.
Projekt jest realizowany w ramach programu Środowisko, Energia i Zmiany Klimatu. Dofinansowanie pochodzi ze środków Funduszy Norweskich i EOG oraz budżetu państwa. Metropolia Gdańsk-Gdynia-Sopot realizuje go we współpracy z partnerem merytorycznym Gdańskie Wody oraz z partnerem zagranicznym International Development Norway.
Wspólnie działamy na rzecz Europy zielonej, konkurencyjnej i sprzyjającej integracji społecznej.